adsense

Kolay Lahana Dolması

Merhabalar ,artık bende lahana dolması yapabiliyorum.
Evet evet yapamıyordum , daha doğrusu ben yapıyordum ama çok bir şeye benzemiyordu şekilleri. Çok fazla zamanımı almasına rağmen istediğim gibi de olmuyordu.
Nitekim herşeyin bir kolayı var Lahana dolması yapmanın bile :)


Belki de abarttığımı düşünüyorsunuz ama yaklaşık on yedi yıl eğitim hayatı onun öncesinde hazırlanılan sınavlar derken bu tür konularda ben hep geri kaldım. anneciğim yemek yaparken yanına çağırırdı lise yıllarımda ama bir yandan da sınavlarım aklına gelir hadi sen git çalış bunları gerektiğinde zaten öğrenirsin derdi.

El lezzetim hep vardı daha 11 yaşındayken yaptığım pilav tane tane oluşuyla aile içinde efsane gibi dilden dile dolaşarak çok kısa sürede mahalleye yayılmıştı.. Öyle ki komşu teyzeler oğluna almak için sıraya girmeye daha o yaştan başlamışlardı. Nitekim sonra ki senelerde yemek pişirmeye ve bu işlerle ilgilenmeye çok vaktimde olmadı .

Yoğun geçen öğrencilik yıllarım sonrasında gelen eğitimler derken bu işlere hep geç kaldım dediğim gibi. Evlendikten sonra güzel yemekler yapmaya artık vaktim vardı. Bu öğrenme gayretim el lezzetiyle birleşince harika yemekler yapmaya başladım ama gel gelelim sıkıcı ve uğraştırıcı şeyler her zaman gözümü korkutuyordu.

Lahana dolması da bunlardan biri ve eşi deli gibi lahana dolması seven bir kadın olarak mutlaka bunun bir pratiği vardır diye düşünüp düşünüp dururken bu yolu keşfettim. Artık ziyafet sofrasına yakışır görüntü ve lezzette lahana dolmaları yapabiliyorum. İnanın bana sizde yapabilirsiniz hemde diğer klasik usülden çok çok daha başarılı ve göz dolduruyor.




Dilerseniz sözü çok fazla uzatmadan tarifimizin detaylarına geçelim. Tarife geçmeden önce ufak bir detay daha var .Lahana seçimi inanın bana çok önemli. Bunu annelerimiz çok iyi biliyorlar. Lahanamız küçük ve sıkı olmayacak buna çok dikkat edin büyük ve birazcık yumuşak gevşek yapısı olmalı lahananın eğer böyle olursa yapraklar birbirinden daha rahat ayrılır.

MALZEMELER;


  • 1 Orta boy lahana
  • Büyük boy derin bir tencere
  • İÇ HARCI İÇİN;
  • 300 gr. kıyma
  • 2 orta boy küçük doğranmış soğan
  • 2 yemek kaşığı domates biber karışık salça
  • 2 tatlı kaşığı tereyağı
  • Yarım su bardağı zeytinyağı
  • 1 su bardağı pirinç
  • 1 su bardağı bulgur 
  • Pul biber
  • Nane
  • Karabiber
  • Kekik
  • Kimyon
  • Tuz


YAPILIŞI;
Lahana dolmamızın yapılışına elbette lahanamızın haşlanması ile başlıyoruz . Bu tarif baştan sona pratik neden mi çünkü lahanayı bütün olarak haşlayacağız.

Kök kısmındaki sert kısmı birazcık oyarak alıyoruz ve uygun miktarda kaynamış su bulunan tencereye büsbütün oturtuyoruz.
Tenceremiz büyük boy olursa bu işlem esnasında gerçekten kolaylık sağlar.
Lahana bütün olarak kaynamaya devam ederken dikkatli bir şekilde diğer tarafını da çevirip pişirmeye devam ediyoruz.
Çok fazla yaprakları eritmeden yine dikkatli bir şekilde sudan çıkarıyoruz ve yapraklar kendiliğinden ayrılıyor neredeyse.
Bu pratik haşlama yönteminden sonra ayrılan yaprakları ortadan ikiye alarak kaselere yerleştiriyoruz. 

Gelelim iç harcına ; 

Tüm malzemeleri genişçe bir kabın içerisinde güzelce karıştırıyoruz. .




Kaselerin içine yerleştirdiğimiz yaprakların üzerine yaklaşık 1 er yemek kaşığı iç harcımızdan koyarak bohça gibi kapatıyoruz.
Tabağı ters çevirip dolmamızı çıkarıyor ve yayvan bir pilav tavasına hazırladığımız bu pratik lahana sarmalarını diziyoruz . 
Bu tarifte dolmaları üst üste getirmemeye dikkat edelim .Yan yana ve tek sıra halinde güzelce dizdikten sonra yarısına gelecek kadar sıcak su ilave edelim.

Bu şekilde yaklaşık 30-40 dakika pişirelim. Dolmalarımız ılıdıktan sonra üzerine sarımsaklı yoğurt ve tereyağında yakılmış toz kırmızı biber ilave ederseniz gerçekten tadından yenmiyor.

Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun.

Sevgilerimle.

Seher AKGÜL

Share on Google Plus

About Seher Akgül

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder

ADSENSE