adsense

Fırında Bal Kabağı Yemeği

Merhabalar, şaşırdınız değil mi?Fırında bal kabağı yemeğini duyunca. Efendim bu fikir nereden çıktı öncelikle ondan hemen bahsedeyim. Bundan yaklaşık bir ay önce Balıkesir'e canım anneciğimin yanına gittik. Hem büyükleri ziyaret edelim hemdi bir memleket havası alıp gelelim dedik. Efendim akraba ziyaretleri, sevdiğimiz özlediğimiz yerleri gezelim derken zaman nasıl geçti anlamadım . Bir anda kendimi arabanın bagajını savaş çıkacakmışçasına erzakla doldururken buldum. Gurbette yaşayanlar sıla dönüşü bu hali  çok iyi bilirler. Hani anne evinden döner gibi derler ya işte tamda bu .
Annemin çiftlik evimizde kocaman bir bahçesi var babamdan da emekli olduktan sonra orada tarım faaliyetlerine adadılar kendilerini. Yazları her gidişimizde bahçede henüz yeni yetiştirmeye başladıkları meyve ve sebzelerin tadına varırız . Tabi eve dönerken de bunlardan bolca arabamıza doldurur annem. Bu sene sonbaharda gittik. Bahçenin sonbahara teslim olmuş halide izlemeye doyulmaz manzaralar bahşetti bize. Mevsim sonbahar olmuş yaz sebze meyveleri bitmişti. Eşim dönüşte araba hafif olur dağ yolundan yaparız bir bölümünü yolculuğun demişti halbu ki. annemin bahçesinde ve kilerinde her daim sebzelerin ve baklagillerin olacağı ihtimalini nasıl da unuttuk. Neyse efendim sözü uzatmayayım zira işin içine annem ve sonbahar girince destanlar yazabilirim. Arabanın bagajını tıka basa doldurduk ençok ta balkabağıyla. Tam üç tane annem bir tane de kayın validem olmak üzeri dört tane nur topu gibi balkabağımız vardı. Ben napacağım bunları bu kadar desemde dinlemediler. Hepsini getirdik.



Ben bu kadar balkabağını ne yapacaktım? Alternatif arayışlara yöneldim. Tatlısını zaten yapıyorduk ,çorba olur muydu acaba ? Oluyormuş yaptım, onu da yazarım size bir ara nefis oldu. Bal kabağı yemeği olmaz mıydı? Niye olmasındı :) Balkabağını eşiminde yardımıyla soyup doğradık.  Dilerseniz bundan sonraki kısmını tarifimizin detaylarını verirken anlatayım. Önce malzemelerle başlayalım.

MALZEMELER;

1 kilogram Bal kabağı
5 adet orta boy kuru soğan
2 yemek kaşığı dolu dolu domates sosu
1 yemek kaşığı biber salçası (ben tatlı biber kullandım)
1 çay bardağı sıvı yağ
tuz
kimyon

YAPILIŞI;

Kabak dilimlerini öncelikle 1 yada 2 şer santimlik kalınlıkta keselim. Burada dikkat edeceğimiz husus dilimlerin çok kalın olmaması gerçekten çok önemli yoksa kabak tatlısı gibi olur.
Bu dilimleri yağlı kağıt serilmiş tepsimize üst üste olmayacak şekilde sıralıyoruz . Daha sonra beş adet kuru soğanımızı çok ince olmayacak şekilde piyazlık doğruyoruz. bir kabın içinde salça yağ ve baharatlar ile bir güzel karıştırıyoruz. Bu karışımı kabaklarımızın üzerini örtecek şekilde tepsimize yayıyoruz. Önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarıncaya dek yaklaşık 40 dakika pişiriyoruz.







Fırından çıktıktan sonra biraz ılınınca üzerine sarımsaklı yoğur ve tereyağında yakılmış kırmızı toz biber ilavesiyle bambaşka enfes bir şey çıkıyor ortaya . Bu şekilde denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum .

Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun.

Kafanıza takılan bir şey olursa lütfen sormaktan çekinmeyin olur mu.

Sevgiyle kalın.

Seher AKGÜL
Share on Google Plus

About Seher Akgül

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder

ADSENSE