adsense

Kuru Öksürüğü Şıp Diye Kesen Sarımsaklı Süt Kürü

Gribin adeta kol gezdiği kış mevsiminin ilk günlerini yaşadığımız şu zamanlarda gerçekten bazen korunmak çok zor olabiliyor. Siz ne kadar dikkat etsenizde topluma açık her alan bu virüsün hızla yayılmasına zemin hazırlıyor malesef. Toplu taşıma araçları, avmler, iş yenleri topluca bulununan her ortamda grip virüsünün bize bulaşması olası. Hastalığın ilk evreleri tabiki halsizlik, baş ağrısı ,boğaz ağrısı şeklinde oluyor sonra sıkıntılı bir hastalık süreci ve atlattık sanıyoruz ama hayır. Hastalık süresi boyunca biriken iltihaplar malesef vücuttan tam olarak atılamıyor. Ve işte hayatımızı mahveden öksürük gerçeği..
 Öksürük öyle çirkin birşey ki ancak yaşayan bilir, gece uykularınızı böler, yeri gelir size iki kelime ettirmez , adeta tıkanır kalırsınız. Yaşam kalitenizi öyle etkiler ki halsiz düşer ve ona teslim olursunuz.

  Geçen yıl gerçekten hayatım boyunca yaşadığım en kötü öksürüğe yakalandım ,Yukarıda birer birer saydığım bütün olumsuzlukları yaşadım. Kötü günlerdi , öksürük şurupları , haplar vs. birçok şey kullandım. Eve öksürük geçiyordu ama en ufak üşütmede yine kendini gösteriyor ve yakama yapışıyordu. Bu durumdan tamamen kurtulmam için içeride biriken o balgamı atmalıydım ama nasıl ?
Ben bunlarla boğuşurken bir gün bir arkadaşım "sen sarımsaklı sütü daha önce denedin mi?" diye sordu. Hayır denememiştim. Nasıl yapılıyor diye sordum bir güzel anlattı ben de size anlatayım ;
 
Sarımsaklı Süt Tarifi :

Malzemeler;

  • 2 diş sarımsak
  • 1 su Bardağı süt 
Yapılışı;

  • Önce süt bir cezveye alınarak kaynatılır 
  • O kaynarken bir havanda sarımsaklar bir güzelce dövülür
  • Kaynayan sütün altı kapatılır ve içine sarımsak ilave edilir
  • Ilıdıktan sonra içilir 
  • Bu şekilde her gece yatmadan önce içilir
  • Üzerine hiç birşey yenilip içilmez
  • İçilir ve uyunur
  • Gece boyu bu kür boğazı yumuşatarak enfeksiyonu söker
  • Ortalama 2. gün balgam attırmaya saşlar 
  • Ve 10 gün düzenli kullanımda neredeyse bütün ciğerinizi tertemiz yapar
Bu inanılmaz güzel tarifin videolu tarifini de buraya tıklayarak  izleyebilirsiniz


Dilerseniz Videolu tarifi de izleyebilir ve kolaylıkla  yapabilirsiniz.

Share on Google Plus

About Seher Akgül

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder

ADSENSE