adsense

Sizede Oluyor mu?

Hani insan bazen  kalabalıklar içinde yalnız kalır ya ,
İşte bunun aynısı bazen kalbpte de oluyor , tüm vücudun içinde tek başına kalabiliyor
Diğer organların haricinde o farklı hisler yaşıyor..
Beyniniz "boşver" derken kalbiniz "Böyle olmaz!!"diyebiliyor mesela..
    
    Ben böyle zamanlarda hep sorarım canım kardeşlerim, ben dediğim şey ne diye ,ben diye düşündüğüm fiziki anlamda şu etten kemikten yapılmış olan vücudum,peki diğerleri yani kalbim,düşüncelerim,aklım,bunlar ne peki ??Peki ruhum onu nasıl açıklarım?Mevlana misali ben dediğim şey ne?Hiçlik mi?
       Birçok soru geliyor insanın aklına kendi benliğini ararken,benlik dediğimiz şeye yada insan denilen şu varlığa Kur'an penceresinden saktığımızda Allah çeşitli ayetlerde insanı üç vücut ve serbest iradeyle yarattığını bizlere söylemektedir .Hatta ben sizlere ayetleri vereyim sizlerin de inceleme fırsatınız olur belki .Kuran bir mucizei baki sevgili arkadaşlar.Okudukça mana aleminde seyrediyor,gerçeğe bir adım daha yaklaştıınızı hissediyorsunuz .Neyse sevgili kardeşlerim ben size ayetleri vereyim

  1. Fizik vücut/etten kemikten aynaya baktığımızda gördüğümüz vücut:Hicr suresi 26.ayeti"Andolsun ki; Biz insanı, “hamein mesnûn olan salsalinden” (standart insan şekli verilmiş ve organik dönüşüme uğramış salsalinden) yarattık."
  2. Nefs,berzah aleminin varlığı olan nefsimiz:Şems Suresi 7.ayeti"Nefse ve onu (7 kademede ahsene dönüşecek şekilde) sevva edene (dizayn edene) (andolsun)."
  3. Ruh,Allahın bize doğum anında burnumuzdan üfürmüş olduğu ruh emaneti:Secde Suresi 9.Ayeti"Sonra (Allah), onu dizayn etti ve onun içine (vechin, fizik vücudun içine) ruhundan üfürdü ve sizler için sem'î (işitme hassası), basar (görme hassası) ve fuad (idrak etme hassası) kıldı. Ne kadar az şükrediyorsunuz.
      Evet sevgili kardeşlerimiz görürdüğünüz gibi insan denen şu varlık sadece etten kemikten ibaret değil,Ruh denen bir emaniti içinde bulunduruyor,nefs denen bir canavarı içinde bulurduruyor..Bize düşen emaneti ehline teslim etmek (Nisa -58).Sevgi ve saygılarımla.

Seher AKGÜL
2014
Share on Google Plus

About Unknown

Misafirlerinizi Muhteşem Yemeklerinizle Etkileyin..

0 yorum :

Yorum Gönder

ADSENSE